torsdag 3. desember 2009

Sunne knekkebrød

Det er jo blitt så vanlig å bake knekkebrød her oppe, at jeg kunne jo ikke være dårligere. Dessuten spiser jeg stort sett bare knekkebrød. Disse var superenkle og knallgode! Deler oppskrift og bilder av baksten med dere. Verdt å prøve...
Oppskrift:
2 dl rugmel (grovt)
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl kruskakli
2 dl solsikkefrø
2 dl linfrø
2 dl sesamfrø
2 ts salt
7 dl vann
Rør sammen alt og klin det utover 2 bakepapir/plater. Sett begge brettene inn på 200 grader varmluft. Steik i 10 min, ta ut og del knekkebrødene med en pizzaskjærer. Sett inn og steik i ca 25 minutter til. Skru ned til 50 grader og sett ovnsdøren på gløtt. La de stå å tørke i ca 40 min.
Erfaringsmessig steiker jeg de litt lengre og bytter plass på brettene underveis.
Yummi...bare som snacks! Og her kan det ikke være mange karbohydratene...
Har tatt en del bilder som er klar til blogging, men har hatt lite tid til overs i det siste. Mye som skjer, både hyggelige og mindre hyggelige ting. Kommer sterkere tilbake regner jeg med...
Klemmer fra Aina

1 kommentar:

  1. Å herrlig-disse må jeg prøve så fort som mulig!!

    Tusen takk for oppskrift!

    Klem!!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin