torsdag 8. april 2010

Peis fra Jøtul

Vi bestemte oss endelig for denne peisen fra Jøtul, med glass på utsiden. Denne ble passe stor i åpningen mellom stue og gang og flammene kan også sees fra spisestuen. Parketten er lagt og ovnen med stålpipe monteres i disse dager. Bilder kommer fra eget hus snart.
Vi har ikke smijernsplate under, men en blank glassplate som parketten vises igjennom. Veldig fint, får håpe den er like praktisk også.
Hadde ønsket meg en hvit, rund kakkelovn, men vi har nok ikke fått plass (heldigvis). Det kunne fort blitt en meget dyr affære... I dag er den nydelige tapeten fra Borge/Belle Epouqe kommet. Skal bli spennende å klistre den opp i stua. Bilder kommer!
Klem så lenge...

4 kommentarer:

  1. Så fin peis dokker har kjøpt! Glede mæ til å se bilder fra huset dokkers!

    kLEM!

    SvarSlett
  2. blir så fint hos dåkker! Gleder mæ til å se det endelige resultatet.
    Se kem som har ordnet sæ blogg... ;-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Veldig artig å lese på bloggen din. Det er som å lese om meg selv, hehe. Her i huset har vi og nettopp bestemt oss for vedovn som skal stå ute i gamlehuset. Senere må vi bestemme oss for en ovn som skal stå i det huset vi selv bor i.
    Vi har også et gammelt hus, eller egentlig tre (men vi holder på med to) hus vi restaurerer/ pusser opp. Blir spennende å følge deg framover på bloggen din, og så skal jeg ta å bla meg litt tilbake i tid på siden din :) Stikk gjerne innom min blogg om du har tid.

    http://dengrnegrein.blogspot.com/

    Jeg er forøvrig helt ny blogger så kanskje siden m.m ser ut deretter ;-)

    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  4. heia. Da har æ lagt ut en utfordring til dæ på bloggen min... ;-)
    den tar du sikkert på strak arm.
    Vi prates.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin