fredag 26. juni 2009

Detaljer fra kjøkkenet

Vi smelter på vestlandet for tiden. Babyen vil ikke sove i varmen og desto mindre egentid for mammaen. Jeg fikk tatt litt bilder etter at fotografen hadde vært her. Samler på litt minner fra dette huset før vi begynner nedpakkingen. Mandag har vi første visning, spent på å se hvordan det går. Det er jo tross alt ferietid. Her er noen nærbilder fra kjøkkenet. Et Norema-kjøkken som nærmer seg 30 år ble malt og skiftet knotter på for 3 år siden. Gufne fuger på en fliselagt benkeplate har jeg nylig malt opp med fugemaling i tusjform. Den var genial, og holder kjempegodt ved vask. Benken ble ganske så pen. I og med at hvitmalingen på dørene blir cremefarget over tid, har også detaljer og stasj på kjøkkenet blitt kjøpt i denne fargen. Termosen over er fra Kremmerhuset. Vaskemiddel fra Durance med nydelig lavendelduft.
Kjøkkenmaskinen fikk vi i bryllupsgave for to år siden. Har i grunn ikke fått brukt den så mye som jeg skulle ønske. Har en større maskin, Electrolux Assistent, som brukes til brødbaking, og det er vel stort sett det jeg har prioritert å bake det siste året. KitchenAid maskinen gjør som utmerket som støvsamler på kjøkkenbenken. Denne blir nok prioritert å stå til utstilling også på nytt kjøkken.
Oppbevarer te og frokostblanding i disse boksene fra Ting-butikken i Bergen. Jeg har fått veldig sansen for disse barnslige og flotte metallboksene. Ser ikke bort i fra at det kan bli flere... Har fylt Menu-stakene med kaffebønner. Synes det passer fint på kjøkkenet, men har hatt de lenge og skal bytte ut innholdet med noe nytt. Åpen for gode forslag!
Kommer til å savne den lette liftgardin med rosemønster på mitt nye kjøkken. Får tre smalere vindu på nytt kjøkken, faktisk ingen vindu i hele huset med denne bredden. Mulig jeg må donere bort denne gardinen til noen jeg kan se den hos ofte...mamma eller? Jeg er også godt fornøyd med brødboksen samt knivlistene fra Eva Solo. Disse blir nok også godt synling på nytt kjøkken. Gleder meg så utrolig masse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin