tirsdag 23. juni 2009

Hvite og lilla detaljer

Vell tilbake fra en laaang kjøretur. I går var takstmann og fotograf hos oss. Dvs at vi fikset og ryddet hver en krok i forkant. Passet selvfølgelig på å ta en del bilder som minner fra dette hjemmet. Vi har jo faktisk stortrivdes her i 3,5 år. Jeg har de siste par årene gått for lilla, syrin og lavendel som kontrast til hvitt og sølv i de fleste rom. Blir liksom ikke lei denne duse fargen heller. Passer fint til de mørkebrune møblene våre gjør det også. En ting jeg er sikker på er at denne fargen kommer til å prege en del detaljer i mitt nye hjem. Ser liksom ikke helt hvilken farge som skulle konkurrere engang.
Er redd jeg også er litt bitt av Greengate-basillen. De har så mye nydelig, og jeg liker alle mønstre og farger. Mens jeg tenker på hvilke kaffekopper jeg eventuelt skal investere i, måtte jeg ha disse latte-koppene som like gjerne benyttes som snop-skåler. Jeg har forøvrig samlet på Pillevuit-serviset i noen år, både middag- og kaffeservise. Dette er et tidløst og pent servise som tåler både steikeovn og fryser. Veldig førnøyd med valget så langt.
I mitt ikea-vitrineskap har jeg samlet servise og glass. I mitt nye kjøkken håper jeg å få plass til alt servise i glass-skap på kjøkkenet. Det blir så mye mer tilgjenglig da liksom... Vitrineskapet tror jeg blir med på flyttelasset, og da tenker jeg dette skal stå i spisestuen med glass og karafler.
På dørene til vitrineskapet og andre steder i spisestua har jeg pyntet med disse perlehjertene som jeg lagde i høst. Meningen var å pynte juletreet med dem, men siden jeg ennå ikke har feiret jul i eget hjem, har jeg heller ikke hatt juletre i hus ennå. Hjertene gjør seg vell så godt som dekorasjon resten av året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin