lørdag 19. september 2009

Flere oppussingsprosjekt

En ubrukt gyngehest kjøpt av russerne på torget i Tromsø for snart 20 år siden. Tror ikke Theo liker rosemaling, så mammaen skal vaske, pusse, grunne og male i farge Risør (lyseblå). Hesten gynger bra og har stort og stødig sete. Denne kommer til å bli bra!
Det gamle håndlaga nattbordet har lillesøstra mi kasta ut. Det sto på trappa i regnværet, og der så jeg potensialet i det. Theo har jo ikke nattbord. Det er malt mange ganger allerede, så det må litt skraping og pussing til. Også dette skal pensles lyseblått. Så en hvit porselensknott med lyseblå prikker på Kremmerhuset engang, håper jeg finner den igjen.
Det lille sminkebordet som var med fra Bergen har jeg også funnet plass til i nytt hus...dessverre Elisabeth. Det skal få seg et malingstrøk med hvit (Refleksjon) oljemaling.
Pidestall har jeg alltid bruk for til planter eller lamper. Disse to fra Ikea er ubrukelige i original trefarge. Maler de hvite i samme slengen.
Har litt småjobbing forran meg ser jeg. Den beste tiden på døgnet er fra 10-13 på formiddagen når Theo har sin lengste blund. I kveld skal småtantene passe prinsen for første gang, mens mamma skal i 50 års dag. Det går nok veldig bra!
Finfin lørdag til dere.

3 kommentarer:

  1. Spennende. Tror nok den gyngehesten blir skikkelig fin med lyseblå maling, og så passer det kanskje bedre inn enn den rosemalte ;)
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett
  2. Ja du har nok å styre med det skjønne æ ;-)
    God natt fra søssa

    SvarSlett
  3. Hei kjære Aina. Må bere si et jeg er helt imponert over kreativiteten og positiviteten din! Det ser virkelig ut som dere koser dere på landet. Stor klem fra beregenser som savner deg :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin