søndag 9. august 2009

Ønsker til barnerommet

Theo har fortalt mamma om en del ønsker til det nye rommet sitt...ehh. Han har fått sin Hensvik sprinkelseng fra Ikea, men drømmen hadde jo vært denne Killi voksesenga. Den finnes bl.a. hos nettbutikken http://www.sprell.no/index.asp. Sengen er en smule kostbar, pluss at de fleste skal ha vell 1000 kr for å sende den. Uffda! Mer overkommelige er dermed barnemøbler fra Ikea. Denne Hemnes slagbenken er nydelig, praktisk og rimelig. Praktisk oppbevaring under lokket, noe som vel ikke er å forakte på barnerommet. Jeg skal sy en sittepute til den i skumgummi og fint stoff (hvitt og lyseblått kanskje). Det kan være gøy å fikse litt og lage sitt eget preg også på Ikea møbler, blir jo litt kjedlig om alle skal innrede likt.
Tror også lillemann må få et lite hvitt bord og 4 stoler til rommet sitt. Nyhet fra Ikea er dette bordet og stolen ved navn Kritter. Bare kr 269 for bordet og kr 129 per stol. Meningen var å kjøpe noe trehvitt å male selv, men til denne prisen kan jeg bruke male entusiasmen min på noen andre prosjekter.
Denne superskjønne bambilampa tror jeg også han ønsker seg. Fant den også på Sprell sin nettbutikk. Var i sommer innom Sandvika Storsenter og Sprell-butikken, der jeg så den live. Det var ingen skuffelse, men unntak av papsen som mente det var en jentelampe. Tull! Den er helt nydelig. Kanske lillemann kan ønske den til jul, da har vel ikke papsen så mye han skulle sagt?
Sprell har også denne retro racerbilen for salg. Tror både papsen og lillemann hadde vært fornøyd med en sånn en. Jeg har sett den i lyseblått i et interiørblad en gang, det hadde kanskje vært å foretrekke. Men veldig knasj i rødt også. Gutter liker vel røde biler, kanskje er det viktigere en at mamsen vil den skal passe inn på gutterommet....
Tavla er også fra Ikea. Denne skal Theo få av sin mamma, til tross for han ennå ikke kan tegne. Han kan faktisk ikke stå heller, heller ikke sitte. Ja, ja...den dagen kommer, og da har vi jo ikke Ikea i Tromsø. Trebena skal males hvite.
Som så mange andre mammer liker jeg også disse kaninene fra Maileg. Kjempesøte! Theo har nok litt lyst å ha en slik pysjamasgutt på nattbordet sitt. Han har jo allerede masse ønsker til sin første jul og bursdag, det er ikke dårlig bare det.

Tretåget så jeg en gang på Bånsull butikken her i Bergen. Det var så fint og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte det, for sist jeg var der var de utsolgt. Derimot fant jeg det nå på nettbutikken Sprell. Theo er litt liten ennå, men et slikt ønsker han seg til jul eller 1 års dagen. Koselige, gamle leker er alltid velkommen til vårt hus.

Nå sover klumpen min og tiden må utnyttes til pakking og vasking. Dessuten skal jeg sette en brøddeig. Tudelu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin