søndag 18. oktober 2009

Gyngehesten er ferdig

Den gamle russiske gyngehesten til Theo er ferdig etter vask, grunning, pussing og to strøk med Jotun oljemaling, farge Risør. En svakt lys blå, isklar farge. Er fornøyd med fargen og vil male flere av møblene til gutterommet i samme farge. Rommet blir hvitt, derfor tror jeg det blir fint med litt pastellblå elementer. Er ikke redd for at det blir fargeløst av den grunn, regner med at det fylles opp med store plastleker, alla traktor, gravemaskin og tilhengere før jeg vet ordet av det. Og som alle vet produseres ikke disse tingene i duse og behagelige pasteller. Tvert i mot..skrekk og gru!!! Slik så hesten ut før den ble forvandlet til å passe i vårt hjem...tror forresten de fleste er enige med meg. Denne passer nok best i Russland.
Prøvde ta bilder i snøen for å vise at den langt i fra er malt hvit, men sleit litt med kamerainnstillinger og lys denne dagen. Det er ikke så greit å se den egentlige fargen, men hvit er den ikke, ikke grå heller.
Skal den ikke ha øyne? - var det noen som sa. Nei, jeg synes kanskje den er best uten. Dessuten kan ikke jeg male slike detaljer... Noen som mener noe annet?
Søndager er fortsatt behagelige dager, selv om jeg er i permisjon og kan ha søndag hver dag. For eksempel blir man ofte invitert på søndagsmiddag hos mammaen... Fortsatt fin søndag!
Aina ;-)

1 kommentar:

  1. Ja å miiddag blei det :-) ja gyngehesten så atskillig likere ut no!! Skjønne du har kødda med apparate det va vanskelig å se fargen ;-)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin